Skolorna med ponnyn

Idag blev det dressyr och riktig krånglig sådan också! För att värma upp både oss själva och hästarna så började vi arbeta med att få hästarna mjuka i sidorna genom mycket öppna på volterna och minska och öka i rörelsen. Lusen kändes för ovanlighetens skull väldigt stel i höger sida och ville inte riktigt komma ihop sig i kroppen utan kastade ut bogen och överställde sig extremt mycket. När jag fick koll på mig själv till slut så blev det bättre för honom också.

Nästa övning blev galoppfattningar och avbrott, jag skulle gissa på att det var för att få igång hästarnas bakdel och få upp energin. Han känes jättefin i galoppen och arbetade på hur bra som helst med vilja till tusen!

Sista övning var öppna på långsidan fram till B/E, sedan flytta dom i sluta på diagonalen till medellinjen för att sedan rakställa och ut i samma varv. Den övning var jättenyttig! Både för mig och Lucifer, det känns så otroligt roligt att Camilla sätter den pressen på hela gruppen, för det måste betyda att vi är rätt så bra eftersom hon sätter såna krav på oss! Det stärkte nog självförtroendet hos fler än mig.



Imorgon blir det Donna, antingen hoppning eller dressyr. Vad vet jag inte än, det märker vi väl. Imorgon kväll drar jag och 4st till bort till Östersund och Wången. I helgen är det nämligen del 1 av ungdomsledarkursen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback