Markarbete och galoppbommar

Det blev Donna denna torsdag på cavaletti. Först var det hårdkörning i dressyr med arbete på volt, tvärning och sluta. Övningen var väldigt nyttig måste jag säga! Sedan övergick vi till skänkelvikning in en bit från spåret, öka traven över 3 bommar och sedan skänkelvikning ut igen. Efter en stund la vi till 2 galoppbommar med 4 galoppsprång mellan dom. Camilla sa att det var bästa gången hittills för min och Donnas del. Men varför känns det då som att vi har tappat det vi hade? Jag kan inte hitta den där fina känslan som vi hade förut, den där om att vi var ett och nästan kunde läsa varandras tankar vid ridningen. Nu känns det bara som att jag skumpar runt och inget blir bra. Ska man se något positivt med det hela är det att Donna verkar förstå. För mig är det hela jättejobbigt och Donna tröstar mig genom att hon verkligen försöker förstå vad det är jag vill. Tur att hon är hon. Det är jämarns bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback