Lite info sådär och fråga till DIG

Ikväll är det instruktörsmöte som står på schemat. Förhoppningsvis blir det mer uppstrukturerat och med en bättre planering både för instruktörer, ryttare och hästar! Jag håller tummarna för att alla drar åt samma håll och att vi kommer överens om en bra planering.

Annars är det inget nytt på hästfronten direkt, det var tänkt att jag skulle ut till Isafold imorgon men det blir inget då jag kommer att sitta med skolarbete efter jobbet och sedan blir det barngruppen. Förhoppningsvis kan jag dra mig ut på torsdag och har då också en skoluppgift mindre om jag får bestämma!




En fråga till er läsare:
Många människor som rider klassisk ridning såsom dressyr och hoppning har väldigt många fördomar om islandshästar och dess ryttare/ägare. Vad anser DU om islandshästar och islandsryttare?

Kommentarer
Postat av: mariah

Har inga fördomar alls. Däremot är jag inte insatt för fem öre och när jag sett islandstälvingar har jag svårt att förstå riktigt vad det går ut på. Har inte ögonen för den grenen för att se nrä det ser bra ut eller inte. Den ena springer med huvdet rätt upp i skyn medan den andre springer mer som i klassisk dressyr i form. Sen när resultatet kommer så är det stjärnkikaren som vunnit...??! Kankse är lättare att förstå för den oinvigde de mer klassiska grenarna som dressyr och hoppning än islandsridning därav fördomar?

2010-09-14 @ 19:35:52
URL: http://legendier.blogspot.coom
Postat av: Nicolina

Jag tycker de äe ass trevligt med islandshästar :D Dom är söööta och lagomt stora och sjuuukt roliga att rida:] däremot kan jag inte säga att jag tycker om att man har så jäkla långa stigbyglar x)

2010-09-15 @ 16:42:55
Postat av: Olivia W

Jag har inga fördomar alls.har själv ridit islandshästar och de är jätte trevliga,och ridläraren som vi hade förklarade jätte bra och var snäll.

Men tyvärr så fick ridskolan läggas ner :(

Men jag tycker de inte alls är något fel på islandshästar och deras ryttare!

2011-07-30 @ 18:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback