Koll på kroppen!

Dagens lektion har handlat om att ha koll på kroppen för min barngrupp. När vi tränar på galoppfattningar har dom sagt att det är svårt att göra allt på samma gång så vi tränade på att kunna sitta ner i traven och göra volter, igångsättningar och avsaktningar. Från början var dom inte beredda på att det skulle krävas så pass mycket ben för att hålla igång ponnysarna men sedan fick dom kläm på det och då gick det jättebra! Jag måste säga att efter den övningen förbättrades galoppfattningarna avsevärt mycket och jag blir så otroligt stolt som ridlärare!

Jag har även fått en ny elev i gruppen och fler är på gång! Det känns jättebra att få fler elever så man får fylla upp gruppen lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback