Hopplektion med Ramera

Kom till stallet och ser att jag ska ha Ramera. Tyckte att det verkade lite konstigt att jag hade bytt häst men ingen annan så gick in till chefen och kollade. Tydligen så är Donna lite halvknackig, hon är inte halt men ser inte fräsh ut. Känns bra att de nya cheferna fortsätter med att låta hästarna vila när dom inte verkar helt bra! Dock så verkar Donna ha planerat det här in i minsta detalj för hon ser sådär äckligt nöjd ut i spiltan och inte visar hon mycket respekt för människor heller.... Hoppas hon blir bra snart, då brukar hon ha lite mer respekt eftersom hon blir lite tröttare i både kroppen och psyket av att gå lektioner.

Så det blev hopplektion på Ramera istället! Sist jag hoppade henne var jag tvungen att trava mot hindrena för att hon inte skulle dra iväg i världens fart så det kändes lite spännande att hoppa upp på henne. Jag måste säga att det här var bästa gången då jag ridit henne! Full kontroll från början till slut (okej då, kanske inte sådär full kontroll ibland men det löste sig snabbt), även vid lydnadsövning att kontrollera galoppsprången mellan hindren! Framridningen kändes hur bra som helst, lite halvloj i början men sedan kom energin fram och hon trampade på hur bra som helst! Hon har blivit mycket stadigare och starkare i galoppen också så det är mycket roligare att arbeta henne där nu. Jag kan bara säga att jag svävade på moln efteråt med ett leende på läpparna! Denna lektion var även grymt rolig att rida och det är så det ska vara!


Eftersom Donna ska vila imorgon också så blir det dressyrlektion på Lusen! Någon som vill komma och fota?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ramera är underbar :)

2010-09-09 @ 22:45:43
URL: http://smurfaan.blogg.se/
Postat av: Åsa Olsson

Ni var jätte duktiga:)

2010-09-10 @ 09:54:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback