Honza Bláha


Honza Bláha och hans häst Gaston
Sedan jag fick upp ögonen för NH har jag varit fascinerad över förhållandet mellan häst och människa som infinner sig på de mest otroliga sätt. Att kunna göra piaff och passage från hästryggen utan vare sig träns eller sadel är något som inte existerar i den värld jag har vuxit upp i. Genom kroppsspråket få hästen att lägga sig raklång på marken och känna sig trygg är något jag bara kan drömma om. Se filmen och bli lika inspirerad, faschinerad, tom på ord och allt annat man kan bli. Ni kommer att förstå. Dessa två är några av de få jag får inspiration ifrån och jag hoppas att jag kommer att hamna i den världen en vacker dag.



Kommentarer
Postat av: Johanna Nilsson Nordin

fantastiskt snubbe, helt otrolig :)

2010-09-05 @ 18:14:25
URL: http://hojagerssaturn.blogg.se/
Postat av: scba

omg :O

2010-09-06 @ 02:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback