Helgens äventyr uppe i sköna "umä"

För er som inte förstod så betyder "umä" Umeå. Då var det frågetecknet löst.

Fredag
Körde upp till Umeå ("Umä", lika bra att plugga in) vid 8 tiden på fredagskvällen genom dimma och med en massa bilister som inte kan köra bil på vägarna. Anlände till staden sisådär 1½ timme senare utan att ha somnat i bilen. Underbara Emilie mötte upp mig och vi drog iväg och köpte choklad och hyrde film. Fredagskvällen kunde inte att slutat bättre.

Lördag
Upp kl. 07.30 för att äta och fixa sig för att sedan styra bilen mot Vännäs. Det komiska är att vi körde fel sisådär 5ggr.
1. Vi körde mot Skellefteå, FEL!
2. Vi körde mot havet på E12, FEL!
3. Vi körde mot Vännäs men körde tillbaka, FEL!
4. Vi körde till Vännäsby's ridklubb, FEL!
5. Vi hittade till Vännäs RF, RÄTT!
Då var vi bara 45min sen... Det tog oss alltså ca 1h och 15min att hitta till en ridklubb som låg 20-30min från Emilies lägenhet. Bra jobbat...
Vi spenderade dagen på den RÄTTA ridanläggningen till ca 17.10, därefter drog vi och åt på Eurasia (tror jag att det stavas?) för att sedan bege oss mot SF bio och skratta extremt mycket åt Toy Story 3.

Söndag
Klev upp runt 8 idag, nu vet vi ju faktiskt var den rätta anläggningen ligger. Dock var allt bortkastat då det regnade utanför fönstret och fortsatte hela dagen med blandning av dimma och extrem molnighet. Ingen bra dag för fotografering. Lyckades i alla fall fota Marie och Ramona en gång var och jag hoppas att bilderna blev kalasbra!


Måste bara få säga att jag är grymt stolt över dessa tjejer, superfina ritter som slutade på minst 63% hela helgen! GRATTIS!


 
Marie Broman & Lärkebos Paskinell och Ramona Harlin & Geisha
Foto: Pernilla Larsson,
www.pernillalarsson.se

Och ja, jag är grymt trött och därför detta lite halvt oseriösa inlägg. Mycket nöje!


Kommentarer
Postat av: Malin

Fy tusan vad Putte och Marie är snygga på den bilden!!

MUMS!

2010-09-13 @ 13:23:33
URL: http://mightybouncer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback