Funderingar kring gårdagen

Har suttit och funderat över gårdagen och hur min egen ridning fungerade som. Själv känner jag mig taskig mot hästen då jag inte har koll på min egna kropp och kräver att hästen ska gå bra ändå. Hur kan jag förvänta mig att ha kontroll över hästens kropp när jag inte har kontroll på min egna? Nej, sådana dagar skulle jag helst vilja rida ut och bara mysa i skogen, men sånt går inte att göra så lätt när man rider på ridskolan. Det är sånt jag saknar med att ha egen häst; att kunna fara ut i skogen när man vill, hur länge man vill och var man vill. Förhoppningsvis kommer det en dag för mig också när jag har den möjligheten. Jag hoppas att alla där ute som har egen häst förstår vilken lyx dom har!


Jag hoppas att jag får tillbaka kroppskontrollen ikväll får då blir det hopplektion med Lusen!

Kommentarer
Postat av: Zarah

O ja! Å nu när man har en toppentränare så är de ännu bättre, får man "filosofera" de dagar man inte orkar annat, och skärpa sig ibland och få hjälp med diciplinen :)

2010-09-18 @ 21:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback