Det hemliga mötet

Ville inte säga så mycket innan jag hade varit iväg. En föredetta klasskompis från Komvux frågade mig förra veckan om jag ville komma ut och hålla lektion för henne och pållen. Ni anar inte hur otroligt glad jag blev! Av alla man kan fråga som har utbildning och erfarenhet så är det mig hon kommer till!

Jag måste säga att dressyrlektionen gick bättre än vad jag trodde. Vi gick igenom väldigt mycket grunder såsom sitsen, tempo hos hästen och voltarbete. Jag vet inte hur länge vi höll på då båda glömde bort tiden men det var stor skillnad från början till slut! Då blir man stolt som instruktör (jag vet inte vad jag ska kalla mig när jag inte är utbildad men ni förstår) när ens instruktioner fungerar och ger resultat! Mycket bra jobbat av ryttaren när man måste lära om sig från grunden. Det här kommer bli riktigt bra tror jag!

Kommentarer
Postat av: Zarah

Är jag som är så glad så, äntligen kan man få lära sig rida, inte åka häst, inte trycka och dra runt häst, rida häst! :D

2010-09-13 @ 22:11:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback