Andra lektionen

Har idag haft min andra lektion för Zarah och Madicken. Vi började med skrittarbete såsom halter och volter för att få koll på allt. Fortsatte i trav med samma syfte med övningar som igångsättningar, avsakningar, volter, serpentiner m.m. Allt för att Zarah skulle få koll på ytterhjälperna och kunna korrigera tempot. På slutet såg det kanonbra ut och man blir stolt över sig själv som kan få ett ekipage att komma så pass framåt under endast någon timme. Som avslutning tog vi några galoppfattningar men både häst och ryttare var trötta så det var nog mest för skojs skull. Det här kommer att bli kanonbra tror jag!


Förutom det har jag även tagit mig i kragen och smörjt upp Donnas dressyrträns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback