Rakning av ponny

Dagens uppgift: Rakning av Lucifer.
Hur det gick? Bättre än vad jag trodde! Sandra hjälpte mig att raka honom (hon rakade och jag matade) och det gick på ca 1 timme och då tog vi även 2 längre pauser. Nu när pälssättningen är igång har han en av sina dåliga perioder och tyckte att det var obehagligt och grymt onödigt men vissa stunder stod han snäll som en ängel. Jag är faktiskt lite smått stolt över honom för han kan vara så pass mycket värre än vad han var idag. Så nu kommer han förhoppningsvis orka mer på lektionerna och inte svettas lika mycket.

Ikväll är det möte med barn och ungdomar som är intresserade av att vara med i årets luciatåg, hoppas att det kommer lagomt många så att alla får vara med och vi slipper leta efter fler.

Ska även försöka komma ihåg att tvätta lite schabrak ikväll, dom har legat i tvättstugan för länge nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback