Programridning inför KM

Innan dagens träningspass tänkte jag igenom kritiken som jag fick av Camilla igår vilket var att inte vänta på att Donna ska komma igång utan få igång henne redan från början. Och det fungerar! I framskrittningen tänkte jag på att hon skulle ha energi i skritten men ta ut stegen för att värma upp musklerna på bästa sätt. När jag kortade upp tyglarna drev jag på henne för att behålla energin och jag fick ännu mer! Hon var supertaggad, precis som att "nu visar vi dom vilka vi verkligen är!" och det kändes helt underbart! Hon lyssnade läskigt bra både på drivande och förhållande hjälper och jag behövde bara tänka halt så ställde hon upp perfekt. Donna var inte som hon brukar, hon frustade och tog i med bakdelen för kung och fosterland och både jag och Helen blev helt ställda över hur ridbar Donna var!

Vi var först ut i programridningen och det var LB:1 som gällde eftersom det är den klassen som KM går i. Uppridningen, halten, rätt över ridbanan och serpentinen red jag riktigt bra men längningen blev inte riktigt så bra som vi kan men stor skillnad från förgående träningar. Andra serpentinen slarvade jag med vägarna men helt godkänt. Skritten fungerade hyfsat, vi hittade inte riktigt ett bra tempo i ökningen som kunde hållas hela diagonalen så det får jag tänka på. Vänstergaloppen kändes sådär men där red jag riktigt bra ridvägar (som det kändes) men det är vårt svårare varv men ändå bättre känsla. Högergaloppen var som att sväva på moln så jag tappade lite ridning på uppridningen. Helen tyckte att Donna gick stadigt hela programmet igenom men att jag måste finputsa på några saker så skulle det bli riktigt bra!

Efter att den andra ryttaren hade ridit sitt program tänkte jag testa på förvänd galopp på serpentinbåge vilket blev galopp på en åttvolt och hon gick så förbannat bra! Jag visste att vi kunde göra bra serpentiner men det här var över mina förväntningar! Underbara häst, hon kämpade till 110% för att göra träningen bra!

Sedan tog vi några serpentinbågar också och sista kändes riktigt trots att det var vårt svårare varv. Båda två var trötta så det blev inte riktigt så bra som vi kan.



Det känns så förbannat bra inför KM nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback