Helgen

I helgen var det tänkt att jag skulle spendera i princip varje lediga minut i stallet. Tror ni att det blev så? Icke! Vaknade upp i lördags och sprang till badrummet för att slippa spy på golvet men inget kom upp som tur var. Skulle gå tillbaka till sängen och allt snurrade bara runt och jag ramlade ner på sängen bokstavligt talat. Så under lördagen blev det ingen fotografering som det var tänkt utan det var bara att ligga kvar i sängen. Inte heller blev det något målande av hindermaterialet och inget pyssel med ponnyn. Skitlördag.

På söndagsmorgonen tog jag mig upp mot alla odds och for till stallet för att vara speaker under den lokala ponnydressyren. Tur att jag hade ett "sittande" jobb inomhus och inget annat! Vid 14.00 var tävlingarna slut och det var bara att fara hem och lägga sig och sova bort huvudvärken.

Har i princip legat däckad hela helgen utom speaker-jobbet på lördagen så är en aningen... död? Nu har febern övergått till en förkylning och jag lovar att jag drar timmerstockar om nätterna...



Ikväll är det teori om hästens olika användningsområden på ridskolan, det drar igång 18.00. Det kommer att innehålla fälttävlan, körning, trav, islandshästar m.m. Det tänker ni väl inte missa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback