Dags för lite krav!

Min barngrupp har gått otroligt fort framåt i ridningen och idag tänkte jag att det var dags för en utmaning för dom! Fortsätter man i samma tänk alltför länge så kommer till slut utvecklingen att stå still och barnen kommer att tappa intresset. Därför tycker jag att det är otroligt viktigt att försöka variera lektioner så mycket som möjligt, än hur duktiga eleverna är. Tidigare har jag inte ställt så höga krav på dom utan varit nöjd med att dom har klarat det innan lektionen var slut men inte idag!

Började lektionen med att värma upp i både skritt och trav med ridvägarna. Försökte variera tät-ryttaren så ofta det gick för att se att de kunde styra ponnyn även om dom var först vilket gick jättebra! Alla har verkligen börjat fått koll på hur pass mycket man måste använda benen för att hålla igång hästen i trav genom ridvägarna!

Själva övningen var stor volt vid C, skritt vid B på långsidan, stor volt vid A, galopp längs bortre långsidan. Eleverna gjorde det över min förväntan trots lite slarv med volterna från början så blev det jättebra till slut! Nu börjar dom få bra koll på galoppfattningarna också vilket känns jätteroligt! Att man kan vara så stolt som ridlärare?



Ni har väl inte missat att barngruppen har fått en egen kategori?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback