Banträning

Uppvärmningen kändes bättre än på länge. Tror att både jag och Donna har längtat så otroligt mycket till att få komma tillbaka till den där hoppkänslan som vi bara kan få tillsammans. Hon var verkligen superfin på uppvärmningen! Jobbade på jättefint och hon kändes faktiskt väldigt mycket uppåt (som är bra för Donna) och jobbade på med mycket energi bakifrån. Jag fattar inte, det var som att sitta på en helt annan häst! Lyssnade både framåt och bakåt och det med råge! På en hundradels sekund gick hon från samlade till ökad galopp och då menar jag ponnygalopp!

Framhoppningen bestod av travhoppning, vi började på 50cm och höjde upp till 90cm sista språnget. Donna var supertaggad och tyckte att det var mycket roligare att galoppera sista språnget än trava. Hur ofta händer det?! Sedan en väldigt enkel bana men med koncentration på galoppen, att både kunna öka och minska och ha en bra galopp genom hela banan. Först en oxer på långsidan i höger galopp, snett igenom ett räcke, snett igenom igen ett räcke och avslut med en oxer på långsidan. Både jag och Camilla ansåg att det var bästa rundan hittills på terminen och känslan jag hade, den ni!

Som avslut höjde Camilla upp ett räcke till 1m och varken jag eller Donna tvekade utan hoppade med hjärta över. Äntligen är vi tillbaka och ingen kunde missa solskenet till leende i mitt ansikte både under och efter lektionen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback