Veckans ridpass

Torsdag, dressyr med Ninor
Var beredd på en dragkamp som förra lektionen men det behövdes inte. Denna gång visste jag vad som behövdes för att lugna ner honom och slippa stressen som uppfann sig sist. När det väl började kännas som att vi samarbetade blev det dags att rida utan stigbyglar. Helt ärligt trodde jag att det skulle bli riktigt dåligt men det blev snarare motsatsen. När stsigbyglarna försvann kom jag till bättre ridning och Ninor blev riktigt fin och avslappnad. Öronen fladdrade fram och tillbaka och han vilade på stegen och blev 100% stadigare i formen. Galoppen blev till och med bättre, han försökte verkligen jobba rätt och det kändes som att vi var samspelta.
Camilla hade samma uppfattning som jag, om hon sa någon kritik så hörde jag den inte för jag tog bara åt mig det positiva då jag var så otroligt nöjd med honom!


Fredag, dressyr med Donna
Efter sol kommer skitväder. Eller hur var det?
Under uppvärmningen gick hon som en klocka, hon jobbade uppåt i formen och satte verkligen under sig. Jag svävade på moln och satt och log i varje steg. Världens bästa häst!
Sedan sa Helen att vi skulle göra öppna och sluta. Jag tror att Donna bara hörde sluta så hon gjorde som Helen sa. Donna slutade helt enkelt, la av totalt. Och när Donna gör så får jag panik och ridningen blir ful och ostadig. Att det ska vara så svårt att lösa ett problem? Under 1 timme fick vi till 2 steg bra sluta och 2 bra skänkelvikningar. Av typ 100. Den ni.
Jag tror att jag ska förtränga allt som hände efter uppvärmningen. Skit också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback