Uteritt på ånglok

Då Lucifer har haft en dålig period ett tag och var överpigg i veckan då han var på en uteritt med en nybörjare fick jag ta ut honom i helgen. Tanken var att han skulle få springa av sig ordentligt men då det var så pass hårt och då ponnyn var överlycklig över att få komma ut så blev det inte så mycket av den varan.
Redan när jag hoppade upp kände jag att det skulle bli en spännande uteritt som skulle gå FORT! Som sagt, redan när vi skrittade bort från anläggningen så for han iväg med spetsade öron och förstod inte alls varför han var tvungen att skritta... När vi började trava drog han iväg som ett ånglok och inte blev det bättre i galoppen... Jag trodde att han tog ut sig uppför mördarbacken men icke det. Han trippade och hade sig en bra bit hem innan han lugnade ner sig. Och nej, jag red inte ensam. Det känns bara oansvarigt att fara ut själv på en ponny som knappt far ut något...

Mysigt var det i alla fall och jag hoppas att det blir fler ggr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback