Utbildad ungdomsledare

I helgen har sista omgången av ULK-kursen gått av stapeln och denna gång i Övik! Roligt att få visa upp anläggningen genom rundvandring och ögonen vilande på lektioner och hoppträningar. Så nu har man fått intyg att man är utbildad! Känns faktiskt riktigt bra! Sista timmen av kursen fick vi kolla på fortsättningar och jag har fångat intresse för några av kurserna. Får ni chansen att gå ULK kursen så gör det, det är roligt och lärorikt!

När kursen var slut stannade jag kvar och tittade på sista gruppen på Pia-träningen (hoppträning). Man blir så grymt sugen att vara med på hoppträningarna när man ser andra som är med och hur roliga och nyttiga övningar dom får rida. Kanske men har råd nästa termin...


Betessläppet 2010, foto: Pernilla Larsson (jag)

När hoppträningarna var slut passade jag på att ta hand om ponnyn. Borstade och pysslade om honom en bra stund, när stallet är som mest tomt på folk och nattbelysningen går igång i ridskolestallet är det som mysigast att vara där. Att man sedan slumrar ikapp med ponnyn höjer bara mysfaktorn ytterliggare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback