Postit lappar på ponny

Igår hade jag teori med barngruppen och oj vad roligt vi hade!
Vi började med att repetera färger och täcken vilket dom var väldigt duktiga på. Sedan kom Hugo mitt i alltihop och jagade en mus genom stallgången och mellan fötterna på barnen. Tur att dom inte är rädda, haha!

Sedan började det roliga, Lucifer fick ställa upp som anslagstavla för här skulle läras kroppsdelar! På postit lappar hade jag skrivit ner de enklaste kroppsdelarna på hästen och det var deras uppgift att sätta lappen på rätt kroppsdel. Lucifer tyckte det var lite läskigt med lappar som kom flygande mitt framför ögonen ibland men han skötte sig ypperligt. Tror att det var för att han inte riktigt fattade vad vi gjorde...

Nästa teoritillfälle blir det tävling i hästkunskap!
Och snart drar jag till stallet för U-sek möte och ridning efter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback