Klippning och privatlektion

Idag var det dags för Donnas päls att åka då hon svettas så grymt mycket på vinterhalvåret på grund av den. Jag trodde att hon skulle trilskas lite men världens duktigaste häst stod så snällt och lugnt med ena bakbenet vilande och åt hö. Både jag och Sandra blev lite chockad tror jag. Totalt tog det ca 30min att klippa henne, rekord måste jag säga!

Sedan var det dags att ladda för privatlektion för Camilla. Donna kändes fräsh och framåt, dock en aningen motvillig till öppnorna i början och sedan blev hon emot allt som hade med jobb att göra. Så under 40min kämpade jag på med att få henne mjuk, kvick för hjälperna och följsam och till slut kom de där underbara stunderna som bara går att upplevas med Donna. Tror till och med att Camilla börjar få upp ögonen mer för henne, stort plus!

Jag är så glad att jag har henne, världens bästa fuxsto!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback