Försök till hoppning på Cookie

Hopplektion idag med Cookie. Känns faktiskt bra att ha fått rida henne några ggr i rad nu, man vet var knapparna sitter och när man ska trycka på dom. Och nu när jag känner henne bättre vågar jag rida mer och då får hon en helt annan framåtbjudning! Kändes jättetrevligt under uppvärmningen, hon svarade jättefint framåt och tillbaka, dock lite seg i vändningarna men det blev bättre på slutet.
Framhoppningen var 3 små studs längs långsidan, redan vid första anridningen bjöd hon jättefint framåt! Trots några små missöden skötte hon sig super. Sedan började banan; först studsen längs långsidan, sedan en kombination på diagonalen med ett kryss och oxer (ett galoppsprång) och sedan en oxer på andra långsidan. Cookie tyckte det var lite konstigt att först behöva hoppa ett hinder, ett galoppsprång och ett ännu större hinder. Lite konstigt blev det men vi fick till det till slut!
Jag kan ju säga att hon inte är lika lätt som hon kan se ut att vara! Det krävs ridning i varje steg för att få henne motiverad och hålla formen och tempot uppe. Haha, behöver nog inte säga att ponnyryttaren kom fram i mig när Camilla bad om full fräs... Och det är inte vackert; jag gör försök till att flyga = armarna flaxar som vingar vid sidorna. Snyggt.

Jag är riktigt nöjd med lektionen, hade inga förväntningar innan på hoppdelen så det kändes jättebra! Nästa gång blir det byte av häst, hoppas på en häst som jag verkligen vill rida denna gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback