Dressyr / Cavaletti

Eftersom jag och Donna ska träna för Berith hela helgen så fick hon vila igår så jag red Lucifer istället på tävlingsgruppen. Vi red en grymt bra övning som Donna egentligen hade behövt men.. Övningen var såhär;
Vänd snett igenom över 3st bommar till X, vid X till B en volt, sedan snett igenom igen ut till spåret över 3st bommar. Nu vet jag inte riktigt om ni kommer att förstå nästa långsida men jag gör ett försök. Vid hörnet en båge med 3st bommar, 10m volt och över bommarna igen. Vänd i en S-båge mot X där det är 3st bommar till på en båge, från X till E en 10m volt och över bommarna igen. Rid mot hörnet i en S-båge, över 3st bommar som ligger i en båge, 10m volt och över bommarna igen. Sedan mot andra långsidan.
Det hade varit 10x enklare att ritat upp banan men då jag sitter vid fel dator är det lite svårt.

Under uppvärmningen kändes Lusen faktiskt lugn och balanserad, något stel och ovillig från början men när det väl släppte gick han som en dröm. Superfina lyft och luftiga steg över alla bommar, superfin böjning genom hela kroppen över bommarna på båge och allt! Vi fick till det perfekta samspelet, genom endast kroppen och vikthjälperna tog vi oss igenom övningen hur fint som helst. Självklart så föll vi ur balansen när Helen tittade men det är som vanligt. Förhoppningsvis så såg hon när han gick så förbannat bra också.

Sedan gick vi över till galoppövningen, serpentiner med ett litet hinder mitt i varje båge på medellinjen. Övningen var simpel; byta galopp över hindren. Dock så är den inte så lätt att rida även fast den verkar superlätt. Lusen skötte sig super, bytte till och med riktigt fint över till det svåra varvet!



Lyckligaste stunderna är när du är i närheten <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback