Donna börjar komma tillbaka

Dressyr idag, jag var grymt peppad. Känns som hundra år sedan jag red henne trots att det bara var förra veckan, kanske för att hon inte kändes fräsh då?

Redan vid framskrittningen kändes hon riktigt trevlig, skrittade på i ett trevligt tempo genom hela kroppen. Dagens lektion var olika övningar för att få till skolan sluta. Vi började med att rida på en volt med tagen bakdel i både skritt och trav, hon tyckte det var lite jobbigt men jobbade på riktigt bra. Sedan ställde vi igenom hästarna i alla gångarter och jag svävade på moln efter galoppen.

Nästa övning var sluta längs långsidorna i både skritt och trav. Trots en hel del bråk och tvister blev hon superfin! Jag kan ju säga att jag fick en påminnelse om att hon är ett sto...
Efter det gick vi över till att rida sluta på diagonalen via halvt igenom, där var både jag och Donna trött men vi fick till några som kändes riktigt trevliga.

Duktiga Donna, hon är bara bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback