Berithträning hela helgen

I helgen har jag och Donna varit med på Berithträningarna båda dagarna. Då Donna inte var så pass mjuk som jag önskade i tisdags hade jag inga större förväntningar på träningen.
Under lördagens uppvärmning gick hon att böja och ställa hur mycket som helst på långa tyglar och jag satt som ett stort frågetecken. När jag sedna började jogga igång henne och känna efter hur hon var för dagen kändes det riktigt bra!

Lördagens övningar var mycket voltarbete, koll på yttersidan och få till min egna sits. När jag hade fått till sitsen och satt som jag skulle så kom jag till mycket bättre ridning och jag säger då det, hästen gick som en dröm! Inte helt perfekt men så nära som man kan komma. Trots att hon var lite loj försökte hon verkligen och svarade bra på hjälperna.



Idag kändes hon om inte finare under uppvärmningen och var jättepositiv till arbete! Skritten som vi annars har jättestora problem med kändes jättefin och jag kan lova att både jag och Donna hade samma koncentrerade min i just den stunden! De första 20min var hon jättefin och jag kom till rätt ridning, dock kände Donna av mjölksyran/träningsvärken och kickade mot skänkeln när jag bad henne gå fram mer i galoppen. Sista 20min var både häst och ryttare trötta och det blev inte riktigt så bra som tidigare men fullt godkänt. Varken jag eller Donna har den fysiska formen till att orka två hårda pass under en helg, speciellt inte med varandra. Haha!


Jag är grymt nöjd över helgen! Nu längtar jag tills på fredag då vi ska hoppa på hela ridhuset!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback