Uteritt eller inte?

På måndag börjar årets uthyrning av hästarna och jag har Lucifer som min i 4 dagar. Kommer nog bli 2 dagar uteritt och 2 dagar i ridhus (förmodligen så kommer det att ändras beroende på väder och vind). Nu i veckan har det verkligen varit svinkallt och jag har knappt velat gå ut själv. Så nu är frågan hur det blir till veckan. Jag kommer inte vilja rida ut om det är -20, knappt om termometern visar -15. Och då är det hästarna jag tänker på i första hand. Inte skulle jag vilja vara ute och springa i snön när det är så kallt, tänk på hur lungorna kommer att bli!

Hur gör ni som? Har ni någon gräns när ni inte rider ut?


Bild från juluthyrningen 2008, foto: Anton SM


Kommentarer
Postat av: Anna

Hästar ingen som helst problem med kylan som vi tror. Vi kan gott och väl träna dem hårt i -15 / -20 grader kyla utan som helst problem. Det är mer vi som känner av det men med en halsduk så ordnar vi det;). Det skulle inte kunna annordnas tex trav ner till -25 om det inte var bra mot hästarna. Hästar har så långa luftvägar att luften hinner värmas upp innan den når lungorna. Så det är bara upp till dig hur mycker kyla du pallar ;)



Själv har jag ingen gräns inte så att den är nådd än iaf. var ute i -28 här om dagen :)



hoppas du får nån härlig tur i snön :)

2010-12-25 @ 21:26:39
Postat av: Malin

Hästar klarar kyla MYCKET bättre än vi!

Jag brukar sätta en gräns på runt 22- för mycket mer klara inte jag, men Bosse skulle mycket väl kunna hoppträna i 25minus grader utan att lida av det :)

2010-12-26 @ 02:24:27
URL: http://www.webben7.se/malinnordin
Postat av: Alva♥

men vilken söt en bild ! :)

2011-09-07 @ 22:31:51
URL: http://alvaaoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback