Julen har blivit förstörd

Jag tycker att julhelgen har blivit förstörd på senare år. Förut började mellandagsrean den 27 december och man kunde ta det lugnt och bara njuta av att tillbringa tid med släkt och vänner. Nu kör rean igång på juldagen och vissa butiker öppnar redan kl. 08.00. Jag menar, vem vill fara ut så tidigt dagen efter julafton och springa som stuckna hönor runt i butiker för att hitta det bästa fyndet? Jag tycker att det har blivit totalt snedvridet och att vi inte uppskattar julen på samma sätt som man gjorde förut. Något som jag tycker är ännu värre är att nu för tiden så blandar man in alkohol i bilden också. Juldagen är festernas senaste mode och ikväll kommer en hel del människor att fara och ut supa sig fulla. Ja, jag använder mig av dessa ord för jag blir upprörd att man ens kan tänka på det. Julen är inte till för att stressa sig igenom butiker eller att dricka sig full för att sedan inte minnas vad man har gjort.

Tacka vet jag julen man hade när man var liten. Då såg man på mysiga julfilmer och umgicks med sina nära alla tre dagar. Jag önskar att den tiden kunde komma tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Frida

Helt sant, nu har man knappt julkänslan kvar för det är inte lika roligt och mysigt som förut..

2010-12-25 @ 14:41:19
URL: http://fwidmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback