Dressyrpass

Idag blev det dressyr i ridhuset för min och Lucifers del. Uppvärmning i alla gångarter i 30min, ink framskrittning i 10min. Så grymt fin har han inte varit på uppvärmningen på ett bra tag! Mjuk och fin i sidorna i alla gångarter, arbetade på bakifrån med lite stöd från mig och lyssnade kalasbra! Värmde upp genom att rida serpentinbågar över hela ridhuset i skritt och trav. La sedan till volter i bågarna i traven när han kändes bra för att öka på uppvärmningen. I galoppen arbetade jag med volter och raka spår för att hitta en bra rytm och form.

Sedan fick han en skrittpaus innan vi började jobba. Jobbade med skänkelvikningar på alla möjliga sätt; på digonalen, hörnlinjen och lite överallt i både skritt och trav. Tog ett tag innan vi hittade det men sedan flöt det på klockrent! När jag kände mig nöjd med skänkelvikningarna åt båda hållen blev det mer galopparbete på volterna och raka spår innan jag avslutade.

Världens bäst ponny! Imorgon blir det uteritt och sedan avslutning med tävlingsgruppen på kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback