Barbacka ridning

Blev inkallad som vikarie idag på de tre lektionerna som är före min. Dom fick arbeta med volter, stora mittvolten och övergångar. Själv tycker jag att det är JÄTTESVÅRT att vara vikarie för andra ridlärares nybörjargrupper, speciellt barngrupperna. Man vet inte hur barnen är vilket man variera hur mycket som helst och sedan kan allt vara helt annorlunda om de sitter på hästar som inte alls fungerar ihop med ryttarna. Jag tror att både jag och barnen var tvungen att bli varma i kläderna för början kändes inte alls bra och det var lite "hej kom och hjälp mig" men i slutet av lektionerna tycker jag att det rullade på riktigt bra på alla tre!

Sista lektionen var min egna grupp. Dom fick rida barbacka och dom var superduktiga på det! Vi jobbade med några övningar på stora mittvolten, mest för att dom skulle kunna hitta balansen och takten på hästryggen. När det såg bra ut fick de fortsätta med övningar ute på fyrkantspåret och med lite serpentinbågar. Nästa vecka är det avslutning på terminen, då blir det lite hoppning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback