Barbacka med skolorna

På grund av en massa skit innan ridningen (jag var på stallet 15.15, vi börjar 15.30) så bestämde jag mig för att rida barbacka för att få upp värmen. Ingen annan i gruppen var på vilket jag tycker var lite mesigt. Som tur var hade jag världens bästa ponny, han kan jag rida barbacka på varje lektion om jag fick! Från början hade balansen försvunnit för att jävlas, även magmusklerna så jag såg säkerligen ut som en nybörjare där, haha!
Lusen var superfin hela lektionen igenom! Öppna, sluta, skänkelvikning, voltarbete och övergångar; han gjorde allt superfint i ALLA gångarter! Och ja, det är lite läskigt att sitta på honom och göra skänkelvikning i galopp då man inte vet om han tycker det blir tråkigt i längden = rodeo.

Dock försökte han sig på en rodeo första galoppen, jag var redo så det blev inte något farligt. Ponnyn blev lite smått sur och förstod inte alls varför jag inte var med på noterna. Det förstod inte Johanna heller (Helen behövde semester från oss så Johanna blev inkallad som vikarie)...

Roligaste lektion på jag vet inte hur länge! Jag tror att jag satt och skrattade hela lektionen och ponnyn ökade farten efter varje varv i galoppen tror jag... Haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback