Dagens resultat

Dressyren LB:1
Under framridningen kändes det verkligen som att sväva på rosa moln, så otroligt fin kändes hon då! Dock sitter hon fast grymt mycket i vänster varv vilket gjorde att det inte blev så mjuk och harmoniskt som jag hoppades på. Superfina halter och igångsättningar fick vi till också vilket gjorde att jag red med ett leende under varje sekund jag satt i sadeln.
Inne på banan kändes hon halvspänd och ville inte riktigt gå fram. Vi hamnade i undertempo men jag kände att jag kunde inte driva hur mycket som helst heller då hon faktiskt försökte gå i en någorlunda bra form. Travprogrammet red jag riktigt bra vägar i (som det kändes) och jag var koncentrerad till 110%, dock fick vi inte till mellantraven så det drog ner poängen något. Jag tror all kraft och energi gick åt till travprogrammet för när galoppen började slarvade jag hur mycket som helst! Volterna är helt godkända men längningarna var mycket spring och för mycket hals som en giraff. Andra galoppfattningen kändes dock hur fin som helst då hon verkligen försökte sätta under sig med bakdelen och gick kvar i formen. Efter andra volten slutade jag driva och vi fick ett avbrott men det tar jag på mig.

Jätte trevlig känsla under hela ritten vilket resulterade i 60,00%! Äntligen har vi nått målgränsen!



Hoppningen 80cm
Jag trodde verkligen att jag hade gott om tid på mig att rida fram men efter att ha skrittat fram henne så skulle vi in på framhoppningen. Vad bra... Donna gjorde sitt absolut bästa trots att hon inte hade hunnit komma igång och hoppade jättetrevligt trots lite undertempo. Med en hyfsat bra känsla gick jag in på banan.
Väl där inne kom alldeles för mycket nervositet och Donna tvekade när hon kände av mina känslor. Med en hyfsat framåtbjudning tog vi oss runt banan och med en nit på 3an (ryttarfel = tvekan). Usch, ingen bra känsla idag men med världens bästa häst så kommer vi runt ändå. Båda ville runt men jag tror att mycket sitter i sedan vi krashade. Förhoppningsvis har det gått över nu och vi kan blicka framåt!



Jag är kalasnöjd över dagen! Nu laddar vi inför KM i hoppning 28 september!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback