Cavalettibana

Dagens ridlektion bestod av en rätt så klurig bana med cavaletti. Jag ska försöka förklara den så gott jag kan. Vänd snett igenom vid första långsidan och trava i ganska friskt tempo över tre bommar på marken, därefter vänd rätt så tvärt så du vänder tillbaka till samma långsida så att du bildar ett stort V (Från långsida till X och tillbaka till långsida). På nästa diagonal var det 3 upphöjda bommar med kortare avstånd för att hästarna skulle korta sig och lyfta mer på benen. Vid kortsidan en stor volt och därefter in på nästa långsida som bestod av 1 travbom och 3 studs. Nästa långsida återigen en volt och sedan börjar det om på V:et igen.

Kanske inte världens svåraste övning men för en som har varit sjuk och har i princip inga krafter så var den svår att ta sig igenom med Donna som inte alls tyckte att livet lekte denna dag. Vi snubblade över bommarna på marken, lekte plocke-pinn med de upphöjda, sprang med bogarna och huvudet åt helt olika riktningar och studsen tog vi oss nätt och jämt över. Dock hade vi roligt, i alla fall jag hela lektionen och nog hade Donna kul några stunder också.

Men av någon anledning känns hon inte riktigt som hon ska? För mycket sommarvila som sitter i än?
Får se imorgon när det blir hoppträning på uteplan.

Kommentarer
Postat av: Ida Hallebjer

Jag tänkte precis samma sak om henne igår. Hon var inte som hon brukar. Stretade emot hjälperna och ville inte riktigt. Jag vet inte... hoppas hon blir bättre snart iaf. :-)

2010-08-27 @ 09:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback